Oorsprong en betekenis van de merken

Terwijl de meeste auto wegens zijn oorsprong aan de familienaam van de oprichter merken, is deze regel niet altijd gegeven. Laten we eens kijken waar ze vandaan komen sommige namen.

Alfa Romeo voldoet bijvoorbeeld, gedeeltelijk omdat het merk oorspronkelijk alleen ALFA, een acroniem voor Anonima Lombarda Fabbrica auto was. Toen later Nicola Romeo kocht het bedrijf het alleen zijn naam, die aanleiding geven tot Alfa Romeo toevoegen.
Het is niet het enige merk dat verschillende concepten om te maken uw naam heeft gemengd. Aston Martindebe zijn naam aan de Unie van Aston Clinton, een Engelse parish (en carrière) naar de top van een berg, en de achternaam van de oprichter, Lionel Martin.

Horch was een Duitse merk opgericht in 1899, als gevolg van de achternaam van de oprichter, August Horch. Bovendien, is horch de gebiedende wijs van de Duitse werkwoord Hören (luister). Toen augustus hun bedrijf vanwege problemen met het adres verliet richtte hij een ander bedrijf. Onmogelijkheid tot gebruik van haar eigen achternaam te worden gebruikt, in principe zijn bedrijf werd genoemd August Horch Automobilwerke GmbH. kort na, en op verzoek van de zoon van een van haar partners, besloten om zijn eigen achternaam, en vorige firmanaam, Latijn te vertalen. Aldus was geboren Audi, in 1909.

AvtoVAZ beschikt niet over een geschiedenis zo nieuwsgierig als Audi. Zij zijn beperkt tot het maken van een acroniem conAvtomobilniy Volzhsky Avtomobilny Zavod: AvtoVAZ, dat wil zeggen, AvtoVAZ: de Volga auto assemblage fabriek auto.

Bentley is beperkt tot de familienaam van de oprichter, Walter Owen Bentley.

De Beierse Motor factory is het acroniem in Duits van de Bayerische Motoren Werke:BMW.

Cadillac heeft een meest nieuwsgierig oorsprong, ondanks het feit dat een achternaam. En dat het was zo genoemd ter ere van Antoine Laumet de La Mothe, heer van Cadillac en stichter van de stad Detroit in 1701.

Maar zoals reeds vermeld, meest zijn beperkt tot het vaststellen van de achternaam van haar grondleggers, aangezien het het geval van Chevrolet (door Louis Chevrolet), Citroen (door André Citroën), Ford (door Henry Ford), Honda (door Soichiro Honda). Iets die ook vele andere merken (min of meer glamour), Ferrari (door Enzo Ferrari), Lamborghini (door Ferruccio Lamborghini), Lancia (door Vincenzo Lancia), Opel (door Adam Opel), Peugeot (door Jean-Jacques Peugeot), Porsche (door Ferdinand Porsche), Renault (door de gebroeders Louis en Marcel Renault), Rolls Royce (door haar oprichters, Charles broodjes en Frederick Royce)

Mercedes-Benz,’s werelds oudste fabrikant, dankt haar naam aan de dochter van de stichter (Karl Friedrich Benz), Mercedes en zijn eigen achternaam. Hoewel Daimler-Benz, oorspronkelijk als gevolg van de achternaam van een partner van Karl, Gottlieb Daimler.

Japanse en Koreaanse merken hebben oorsprong, in het algemeen meer spiritueel. Bijvoorbeeld, (nu geabsorbeerd door Chevrolet) Daewoo, betekent in Korean “grote universum”, yHyundai “moderniteit” is. En in het geval van Kia, de eerste lettergreep “ki” is “laat of ontwaken van de wereld”, terwijl de letter “a” verwijst naar Azië. Dus Kia kan vertaald worden als “het ontwaken van Azië” naar de wereld.

Zoals het geval met de Japanners. Mazda, dankt haar naam aan Ahura Mazda, de Opperste God van Zoroastrianism weegt. Mitsubishi, in het Japans betekent drie diamanten, Nissan is “Japanse industrie”. En Subaru verwijst naar een sterrenhoop van de Pleiades. Suzuki, dankt haar naam aan de andere kant, aan sufundador, Michio Suzuki. Maar het is de uitzondering. Toyota betekent in het Japans, “overvloed” en “wellness”.

Acroniemen zijn aanwezig in FIAT (Fabbrica Italiana automerk Torino, dat wil zeggen fabriek Italiaanse wagens van Turijn), of GMC (General Motors Corporation).

De Jaguar origien is meest merkwaardig. Het merk werd opgericht in 1922 als het slikken zijspan bedrijf, door William Lyons, en haar logo zijn initialen, SS waren. Maar aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, de initialen en het logo werden niet zeer goed ontvangen, dus mark had om zijn naam te veranderen, en dus werd Jaguar Cars.

Jeep, een merk dat zag haar oorsprong vindt in de Tweede Wereldoorlog, als gevolg van de noodzaak door het Amerikaanse leger van een voertuig staat van dienst in alle soorten voorwaarden en situaties. Dat wil zeggen iets voor algemeen gebruik, een algemene doel… wiens initialen, GP, uit te spreken in het Engels, geluid Jeep.

Saab en stoel zijn ook acroniemen. De eerste wordt gevormd met Svenka Aeroplan AB, waar AB Aktie Bolag (naamloze vennootschap in Zweeds), d.w.z. vliegtuigen Zweedse samenleving anonieme middelen. En de tweede is eenvoudiger: Spaanse samenleving van auto toerisme.

Andere bronnen, zoals Koreaans en Japans, maar minder spiritueel. Volkswagen, was een persoonlijke betrokkenheid van Adolf Hitler om een populaire, goedkope en doeltreffende voertuig. En daarom zijn betekenis in het Duits het is auto (Wagen) dorp (Volks), en Volvo is van Latijnse herkomst, “roll”.

Plaats een reactie